Середа, 20.09.2017, 20:13
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Правознавство
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Календар
«  Листопад 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Ми працюєм уже :
Block title
Block content
Головна » 2010 » Листопад » 21 » Що робити коли куплений товар не якісний ?
18:26
Що робити коли куплений товар не якісний ?
Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості:
 
1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку і в строки, які встановлені законодавством, має право вимагати:
- Пропорційного зменшення ціни;
- Безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
- Відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку і в строки, які встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
- Розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
- Вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника) товарів.
Щодо непродовольчих товарів, які перебували у використанні та були реалізовані через роздрібні комісійні торговельні підприємства, вимоги споживача, задовольняються за згодою продавця.
Вимоги споживача пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.
Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача).
За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.
У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний термін з моменту подачі відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару у встановлений термін неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги.
Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не проводиться.
Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадитися виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час покупки.
При розриві договору розрахунки зі споживачем у разі підвищення ціни на товар проводяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше, ніж протягом семи днів.
У разі придбання споживачем продовольчих товарів неналежної якості продавець зобов'язаний замінити їх на товари належної якості або повернути споживачеві сплачені ним гроші, якщо недоліки виявлено у межах строку придатності.
При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати пред'явлення вимоги або за згодою сторін в інший строк.
На письмову вимогу споживача, на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений термін (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.
При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні терміни, гарантійний термін на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється, починаючи з дня видачі споживачеві товару після ремонту.
Споживач має право пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного терміну. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого терміну служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі були виявлені недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника.
Вимоги споживача розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта або іншого документа, який його замінює, з позначкою про дату продажу.
Під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, який засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.
Вимоги щодо товарів, виготовлених за межами України, задовольняються за рахунок продавця (імпортера).
Вимоги споживача не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.
 
Права споживача при придбанні товару належної якості.
 
Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не враховуючи дня купівлі.
Обмін товару належної якості провадитися, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, видані споживачеві разом із проданим товаром.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки зі споживачем ведуться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше, ніж протягом семи днів.
 
 
Права споживача у разі порушення умов договору про виконання робіт (надання послуг).
 
Споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений термін стає неможливим.
Якщо значну частину обсягу послуг або робіт (понад сімдесят відсотків загального обсягу) вже було виконано, споживач має право розірвати договір лише щодо частини послуг або робіт, які залишилися.
Якщо під час виконання робіт (надання послуг) стане очевидним, що їх не буде виконано з вини виконавця відповідно до умов договору, споживач має право призначити виконавцю відповідний термін для усунення недоліків, а в разі невиконання цієї вимоги у визначений термін - розірвати договір і вимагати відшкодування збитків або доручити виправлення недоліків третій особі за рахунок виконавця.
У разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:
- Безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;
- Відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
- Безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;
- Відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;
- Реалізації інших прав, які передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.
Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.
За наявності у роботі (послузі) істотних недоліків споживач має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.
У разі якщо виконавець не може виконати роботу (надати послугу) відповідно до договору, за кожний день (кожну годину, якщо тривалість виконання визначена в годинах) прострочення споживачеві сплачується пеня у розмірі трьох відсотків вартості роботи (послуги), якщо інше не передбачено законодавством . У разі якщо вартість роботи (послуги) не визначено, виконавець сплачує споживачеві неустойку в розмірі трьох відсотків загальної вартості замовлення.
Сплата виконавцем неустойки (пені), встановленої в разі невиконання, прострочення виконання або іншого неналежного виконання зобов'язання, не звільняє його від виконання зобов'язання в натурі.
Виконавець зобов'язаний протягом місяця відшкодувати збитки, які виникли у зв'язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг). Виконавець не звільняється від відповідальності, якщо рівень його наукових і технічних знань не дав змоги виявити особливі властивості речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг).
 
 
Права споживача у разі придбання ним продукції у кредит
 
Договір про надання споживчого кредиту укладається між кредитодавцем та споживачем, відповідно до якого кредитодавець надає кошти (споживчий кредит) або бере зобов'язання надати їх споживачеві для придбання продукції у розмірі та на умовах, встановлених договором, а споживач зобов'язується повернути їх разом з нарахованими відсотками.
Не вважається пропозицією споживчого кредиту застереження про можливість надання його під час придбання продукції.
Перед укладенням договору про надання споживчого кредиту кредитодавець зобов'язаний повідомити споживача у письмовій формі про:
1. назву та місцезнаходження кредитодавця;
2. кредитні умови, зокрема:
- Мета, для якої споживчий кредит може бути використаний;
- Форми його забезпечення;
- Наявні форми кредитування з коротким описом відмінностей між ними, в тому числі між зобов'язаннями споживача;
- Тип процентної ставки;
- Суму, на яку кредит може бути виданий;
- Орієнтовну сукупну вартість кредиту та вартість послуги з оформлення договору про надання кредиту (перелік усіх витрат, пов'язаних з отриманням кредиту, його обслуговуванням та поверненням, зокрема таких, як адміністративні витрати, витрати на
- Страхування, юридичне оформлення тощо);
- Термін, на який кредит може бути отриманий;
- Варіанти повернення кредиту, включаючи кількість платежів, їх частоту та обсяги;
- Можливість дострокового повернення кредиту та його умови;
- Необхідність здійснення оцінки майна та, якщо така оцінка необхідна, ким вона здійснюється;
- Податковий режим сплати відсотків та про державні субсидії, на які споживач має право, або відомості від кого споживач може одержати докладну інформацію;
- Переваги і недоліки пропонованих схем кредитування.
Кредитодавець не має права вимагати від споживача відомостей, які не стосуються його платоспроможності та не є необхідними для надання споживчого кредиту.
Персональні дані, одержані від споживача або іншої особи у зв'язку з укладенням та виконанням договору про надання споживчого кредиту, можуть використовуватися виключно для оцінки фінансового стану споживача і його можливості виконати зобов'язання за таким договором.
Договір про надання споживчого кредиту укладається у письмовій формі, один з оригіналів якого передається споживачеві. Обов'язок підтвердження того, що один з оригіналів договору був переданий споживачеві, покладається на кредитодавця.
Споживач не зобов'язаний сплачувати будь-які кредитодавцю збори, відсотки або інші вартісні елементи кредиту, які не були зазначені в договорі.
У договорі про надання споживчого кредиту зазначаються:
1. сума кредиту;
2. детальний опис загальної вартості кредиту для споживача;
3. дата видачі кредиту або, якщо кредит буде видаватися частинами, дати і суми надання таких частин кредиту та інші умови надання кредиту;
4. право дострокового повернення кредиту;
5. річна процентна ставка за кредитом;
6. інші умови, визначені законодавством.
У договорі про надання споживчого кредиту може зазначатися, що відсоткова ставка за кредитом може змінюватися залежно від зміни облікової ставки Національного банку України або в інших випадках. Про зміну відсоткової ставки за споживчим кредитом споживачеві повідомляється кредитодавцем письмово протягом семи календарних днів з дати її зміни. Без такого повідомлення будь-яка зміна відсоткової ставки є недійсною.
До договорів із споживачами про надання споживчого кредиту застосовуються положення про несправедливі умови в договорах, зокрема положення, відповідно до яких:
1. для надання кредиту необхідно передати як забезпечення повну суму або частину суми кредиту чи використати її повністю або частково для внеску в депозит, викупу цінних паперів, або інших фінансових інструментів, крім випадків, коли споживач одержує за депозитом, цінними паперами або іншими фінансовими інструментами таку ж або більшу відсоткову ставку, як і ставка за цим кредитом;
2. споживач зобов'язаний під час укладення договору укласти інший договір з кредитодавцем або третьою особою, визначеною кредитодавцем, крім випадків, коли укладення такого договору вимагається законодавством та / або коли витрати за таким договором прямо передбачені у складі сукупної вартості кредиту для споживача;
3. передбачаються зміни в будь-яких витратах за договором, крім відсоткової ставки;
4. встановлюються дискримінаційні стосовно споживача правила зміни відсоткової ставки.
Споживач має право протягом чотирнадцяти календарних днів відкликати свою згоду на укладення договору про надання споживчого кредиту без пояснення причин. Цей строк починається з моменту передачі споживачеві примірника укладеного договору.
Відкликання згоди оформлюється письмовим повідомленням, яке споживач зобов'язаний подати особисто (або через уповноваженого представника) або надіслати кредитодавцю до закінчення терміну.
З відкликанням згоди на укладання договору про надання споживчого кредиту споживач повинен одночасно повернути кредитодавцю кошти або товари, отримані відповідно до договору.
Споживач також сплачує відсотки за період між моментом одержання коштів та моментом їх повернення за ставкою, встановленою в договорі.
Споживач не зобов'язаний сплачувати будь-які інші збори у зв'язку з відкликанням згоди.
Кредитодавець зобов'язаний повернути споживачеві кошти, сплачені ним згідно з договором про надання споживчого кредиту, але не пізніше семи днів. За кожний день затримки повернення споживачу коштів, сплачених ним згідно з договором про надання споживчого кредиту понад установлений строк (сім днів), споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка суми, належної до повернення кредитодавцем.
Право відкликання згоди не застосовується щодо:
- Споживчих кредитів, забезпечених іпотекою;
- Споживчих кредитів на придбання житла;
- Споживчих кредитів, наданих на купівлю послуги, виконання якої відбулася до закінчення строку відкликання згоди.
Споживач має право достроково повернути споживчий кредит, у тому числі шляхом збільшення суми періодичних виплат.
 
 
Право споживача на інформацію про продукцію
 
Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.
Інформація про продукцію повинна містити:
1. назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;
2. найменування нормативних документів, вимогам яких повинна відповідати вітчизняна продукція;
3. дані про основні властивості продукції, а щодо продуктів харчування - про склад (включаючи перелік використаної у процесі їх виготовлення сировини, в тому числі харчових добавок), номінальну кількість (масу, об'єм тощо), харчову та енергетичну цінність, умови використання та застереження щодо вживання їх окремими категоріями споживачів, а також іншу інформацію, що поширюється на конкретний продукт;
4. відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;
5. позначку про наявність у її складі генетично модифікованих компонентів;
6. дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;
7. дату виготовлення;
8. відомості про умови зберігання;
9. гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);
10. правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;
11. термін придатності (строк служби) товару, відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;
12. назву та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, які здійснюють його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.
Інформація про послуги, пов'язана з концертною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю, повинна містити дані про використання чи невикористання виконавцями музичних творів фонограм власні вокальні, інструментальні, вокально-інструментальні виконання музичного твору з музичним супроводом або без нього чи фонограм музичного супроводу до власні вокальні, інструментальні, вокально-інструментальні виконання музичного твору.
 
Інформація про продукцію може бути розміщена в місцях, де вона реалізується, а також, за згодою споживача надаватися йому за допомогою засобів дистанційного зв'язку.
Продавець (виконавець), який реалізує продукцію, повинен обов'язково відзначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції.
Написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння.
Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та інші обов'язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.
 
 
Судовий захист прав споживачів
 
Захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом.
При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.
Споживачі звільняються від сплати державного мита за позовами, які пов'язані з порушенням їх прав.
Переглядів: 1917 | Додав: nazar | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2017
Учебные метериалы Львов